23 May 2008

Sembilan pegawai kanan polis naik pangkat

Utusan Online

KUALA LUMPUR 22 Mei - Timbalan Pengarah Siasatan Jenayah I, Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ), Bukit Aman, Datuk Acryl Sani Abdullah Sani mengetuai senarai pertukaran dan kenaikan pangkat sembilan pegawai kanan Polis Diraja Malaysia (PDRM) berkuat- kuasa dalam masa terdekat ini.

Perkembangan itu menyaksikan Acryl akan memegang jawatan Timbalan Pengarah Pengurusan (Latihan), Jabatan Pengurusan Bukit Aman.

Menurut senarai yang dikeluarkan oleh Ibu Pejabat Polis Bukit Aman di sini hari ini, Ketua Polis Melaka, Datuk Mortadza Nazarene akan menggantikan tempat Acryl dengan pangkat Deputi Komisioner (DCP).

Turut mengiringinya ialah Ketua Polis Terengganu, Datuk Ayub Yaakob yang bertukar ke jawatan Ketua Polis Pulau Pinang dengan memangku pangkat DCP.

"Tempat Ayub akan diisi oleh Ketua Jabatan Pengurusan Sabah, Senior Asisten Komisioner II (SAC II) Sidin Abdul Karim sebagai Ketua Polis Terengganu baru.

"Beliau (Sidin) akan memangku pangkat SAC I," kata kenyataan itu di sini hari ini.

Sementara itu, Ketua Jabatan Siasatan Jenayah (KJSJ) Selangor, SAC II Mazlan Mansor akan menggantikan tempat Mortadza sebagai Ketua Polis Melaka dengan pangkat SAC I.

Ketua Penolong Pengarah Cawangan Jenayah Berat (D9), Siasatan Khas JSJ, Bukit Aman, Datuk Sharifuddin Ab. Ghani pula akan memegang jawatan Komander Unit Tindakan Khas, Bukit Aman.

Tempat Sharifuddin akan digantikan dengan Ketua Polis Daerah Melaka Tengah, Asisten Komisioner Johari Yahaya dengan memangku pangkat SAC II.

Selain itu, Timbalan KJSJ Risikan/Operasi, Kedah, Supritendan Mohd. Zaki Masroh akan ke KJSJ Negeri Sembilan dengan memangku pangkat ACP.

Ketua Unit Siasatan Lain Jenayah, Jabatan Siasatan Jenayah Komersial (JSJK), Bukit Aman, Supritendan Azizan Abd. Aziz akan ditukarkan ke Timbalan Komander 69, Komando Pasukan Gerakan Khas (PGK) Bukit Aman dengan memangku pangkat ACP.

No comments: