03 February 2009

Fobia sindrom 'off-line' JPJ

SAYA adalah seorang pengguna jalan raya dan berurusan di Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) adalah sinonim sejak saya mula memiliki lesen kenderaan pada 1997. Tetapi masalah yang masih menghantui saya ketika berurusan di JPJ ialah sindrom 'off-line', sehinggakan apabila ingin ke JPJ, saya fobia dengan sindrom ini.

Saya berharap JPJ dapat memperbaiki segera sindrom ‘off-line’ ini dengan mewujudkan sistem ‘back-up’ yang lebih efisien.

JPJ harus komited untuk menjadi organisasi lebih pantas menyelesaikan segala urusan membabitkan kenderaan. Sesuai dengan piagam pelanggan yang di maklumkan di laman web JPJ sendiri di http://portal.jpj.gov.my/v5/index.php/ms/Piagam-Pelanggan ini.

Lihat saja urusan yang jauh lebih baik daripada pihak swasta seperti Maybank2u atau google.com yang langsung tiada masalah dengan hal kecil seperti tiada ‘back-up’, trafik tinggi, ciri-ciri keselamatan yang diiktiraf dan sebagainya.

Kemudahan di JPJ bertambah baik dan pegawainya juga semakin mesra, Cuma sindrom ‘off-line’ ini masih menghantui kami.

PEMANDU WAWASAN,
Ampang, Selangor.

No comments: