28 January 2009

UUM Pelawa Kakitangan Kerajaan Sertai Seminar Pengurusan

SINTOK, 28 Jan (Bernama) -- Universiti Utara Malaysia (UUM) mempelawa kakitangan kerajaan kumpulan sokongan 1 dan 2 menyertai Seminar Kemahiran Pengurusan anjuran Institut Pemikiran Tun Dr Mahathir Mohamad (IPDM) UUM, Feb ini.

Menurut Pengarah Canselori UUM, Mohd Zaini Nasri, seminar dengan kerjasama Persatuan Badan Berkanun Malaysia (PBBM), Universiti Prince of Songkhla, Thailand (PSU), Persatuan Setiausaha UUM (Setia) dan Kesatuan Kakitangan UUM (KESKA) akan berlangsung di Hotel Paradise, Hatyai, Thailand dari 25 Feb hingga 1 Mac.

Katanya seminar itu bertemakan "Pekerja Pro Aktif Organisasi Cemerlang" bertujuan mendedahkan peserta perubahan yang berlaku di dalam dan luar negara yang menuntut setiap organisasi meningkatkan daya saing untuk terus kekal dan berkembang maju dalam bidang masing-masing.

"Program ini menjadi platform untuk peserta mendapat input baru dan menambah pengetahuan pengurusan bagi memantapkan organisasi masing-masing," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Naib Canselor UUM, Tan Sri Dr Nordin Kardi; Timbalan Ketua Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Datuk Abu Kasim Mohamed, Presiden Kongres Kesatuan Pekerja-pekerja Di Dalam Perkhidmatan Awam (CEUPACS), Omar Osman; Mantan Timbalan Menteri Pelajaran Thailand, Dr Rung Kaewdang; Prof Madya Chirapan Day Ma dari PSU; dan Pengarah Institut Penyelidikan Pendidikan Tinggi Negara (IPPTN), Prof Morshidi Siraj adalah antara penceramah seminar itu.

Mohd Zaini berkata peserta dikenakan yuran pendaftaran sebanyak RM1650.00 termasuk penginapan, makan/minum dan peralatan seminar.

Mereka yang berminat menyertai seminar boleh menghubungi Jamilah Samsudin di talian 04-9284004, Muhamed Nor Azman (04-9284007) dan Roshadah Yaacob (04-9284011) atau layari www.ipdm.uum.edu.my.

-- BERNAMA

No comments: